Regn och dimma = gym

Ja, jag hade bestämt mig för att springa idag, eftersom det var vilodag igår och body pump i tisdags, men när vi vaknade regnade det. Jag måste erkänna att största orsaken till att jag inte ville springa i regnet är mina nya skor...! Tala om dålig ursäkt! Jag vill ju inte förstöra dem i första taget. Vi for till gymmet istället. Jag är ju extremt oteknisk, så Mats hjälpte mig att få igång det där löpåbäket som är på fotografiet. Varken jag eller han lyckades lista ut om den visar km/h eller m/h, men jag sprang i alla fall i 30 minuter utan att stanna och är extremt nöjd med det. Jag hade inga skor på mig, bara strumpor, och det kändes bra. I morgon ska jag gå dit igen och träna med vikter. Vi har ju ett litet men naggande gott gym på Kumlinge och det är oerhört bra. Vi hade en kommundirektör för ca 10 år sedan som tränade mycket och han fick Folkhälsan att starta gymmet, och nu har vi ett gym här. Det används väl mer eller mindre flitigt under året, men huvudsaken är att det finns, tycker jag. Vår nuvarande kommundirektör tränar för övrigt också mycket måste väl sägas. Nu kan jag med gott samvete lata mig på soffan resten av dagen och sticka klart min ylleschal.

Kommentarer

Populära inlägg