Utfärd till Seglinge

Idag har det varit en allmän utfärdsdag i skolan. Åk 9 har projektvecka, så de är inte i skolan och åk 8 har praodag, men annars har alla varit på utfärd. Åk 2-3 har varit till kyrkan. Åk 5-7 har varit till Hermas på Enklinge. Jag hade med mig åk 1 och åk 4. Det är min faddergrupp, som har haft lite träffar under detta läsår. Vi åkte till Seglinge. Det är väldigt vackert på Seglinge.
Vi började med att åka till den allmänna simstranden. Stranden är verkligen fin. Det är också så vackert där. Tyvärr blåste det på lite idag, så vi fick kallt och åkte därifrån.
Vi åkte till Smedjan, eftersom vi ville gå vandringsleden. Jag hade tänkt visa smedjan också, men det var låst. Säsongen har ju inte börjat ännu, så det är ju inte så konstigt.
Här är några bilder på kvarnen.
Jag är annars extremt imponerad av Seglinges vandringsled. Naturen är så vacker och leden är väl utmärkt. Den är också lagom lång, eftersom man kan gå den med små elever, som jag hade med mig.
Här ser man en otroligt vacker och frodig grönska. Detta är slutet, eller början, på vandringsleden. Efter vandringen var det dags att köpa glass. Affären har en så fin skylt, så den måste jag bara fotografera.
Efter att vi ätit glass åkte vi ner till gästhamnen och tillbringade resten av tiden där. Vi hade med oss bröd och pålägg och dricka, så det passade ypperligt att sitta vid de fina borden. Det är så otroligt välskött och snyggt där. Dessutom var det lä och varmt. Vi var lite småfrusna efter att vi hade gått i blåsten innan.
Vi fick också syn på de här skojiga husen. Jag vet inte om detta båthus hör till gästhamnen, men jag hoppas att ingen tar illa upp för att jag fotograferade dessa.
Alla var väldigt nöjda med den fina dagen på Seglinge. Jag själv var också otroligt nöjd med att allt gick bra. Jag kan varmt rekommendera både stranden och vandringsleden, för de är jättefina. Det är roligt att se hur andra gör ibland, det är så inspirerande.

Kommentarer

  1. Hej!
    Det är Annika och Thomas som gör oss andra glada med ett så trevligt smyckat båthus!

    Länge tar det innan fullt av båtar har förtöjt vid den nu så tomma bryggan i gästhamnen och glada solbrända människor vimlar omkring där. Sommaren är på kommande!

    Tack för dina fina bilder och trevliga berättelse

    :)

    SvaraRadera
  2. ajaj - det skulle ju stå länge tar det INTE......

    SvaraRadera
  3. Tack för informationen! Jaså, är det deras båthus! Det är väldigt fint med bänken och bordet också. Du har nog rätt i att det inte dröjer länge innan säsongen är igång igen! Hoppas att det kommer många besökare dit!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg