Motionsmotivation

I torsdags var vi med lärarkollegiet på en inspirationsdag. Vi fick en demonstration om Herbalife. Vi vägde oss också på en speciell våg som skulle visa vår metaboliska ålder. Min var bra mycket äldre än min faktiska ålder, så det var ju inte så upplyftande. Dock inspirerar det ju till att förbättra resultatet. Idag sprang jag mina 3 km 3,5 minuter snabbare än förra gången. Det är jag nöjd med, men det kan helt enkelt bero på att jag sprang på eftermiddagen förra gången. Jag gillar verkligen inte att springa på eftermiddagen. Då är jag trött, hungrig och oinspirerad. Tjejmilen går ju av stapeln kl. 13.00, så det ligger någonstans däremellan. Jag har sprungit ganska sent någon gång på vintern, kanske vid 20-21-tiden, och det har faktiskt också funkat. Nu när det är ljust hela tiden vill jag dock inte springa den tiden. Det ska ju vara så lite människor som möjligt i farten och på sommaren är kvällen en usel tid. Vägarna kryllar av bilister, cyklister, mopedister och fotgängare då. Ja, det är skönt att ha kommit igång oavsett. När det gäller maten har jag provat med kolhydrater och utan kolhydrater. Om jag äter kolhydrater före träning, som man fick rådet att göra förr i tiden, blir jag helt slut. Jag har ingen energi, ingen styrka och ingen kondition. Bäst fungerar det för mig om jag inte äter något alls före träning och inte dricker något alls under träningen. Alla är olika.

Kommentarer

  1. Låter klokt, att du hittar vilken mat som funkar bäst för dej!

    Innan tjejmilen tror jag det e smart att ladda med rejäl frukost på båten, och sen ta en shake ca en timme innan start, då tror jag att man hra bra förutsättningar! :)

    Kämpa på, det är roligt att läsa!

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa! Tack för goda råd! En rejäl frukost låter bra, me like! Jag ska testa med en shake innan jag tränar som vanligt så får vi se hur det känns, men det låter som ett bra förslag. Man kan ju inte springa om man är matt av hunger heller! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg