BKF

Andelslaget Brändö-Kumlinge fiber, eller BKF, som det allmänt kallas, hade möte på Brändö idag. Mats är ju ordförande, så han skulle dit på mötet. Eftersom jag älskar att vara på sjön så tog jag tillfället i akt och följde med. Medan Mats var på mötet gick jag upp till Brändös butik och shoppade lite. Det är alltid roligt att se hur andra skärgårdskommuners butiker ser ut. Brändös är ju helt ok. Den har samma fördel som butikerna i Föglö och Kökar, nämligen att man kan ta båt dit, för de ligger vid vattnet. Fantastiskt. Det är en dröm och framtidsvision som många av oss har på Kumlinge, att affären någon gång ska kunna få en fräschare och mer ändamålsenlig lokal och placeras vid sjön, så att folk kan ta båten dit. Nu ska jag inte vara negativ, för jag tror på Kumlinges framtid, men om Tvärgående läggs ner undrar jag riktigt hur det går för vår kommun. Jag tog i alla fall några bilder i den pittoreska hamnen vid affären i Brändö. Det var så fint idag och det var underbart att fara igenom skärgården.

Kommentarer

  1. Tyvärr kan slutet vara närmare än man tror för Kumlinge handelin, utan att Tvärgående läggs ned;-)

    SvaraRadera
  2. Det låter tråkigt! Jag tycker att det har varit mycket folk nu i sommar i alla fall...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg