Visor så in i Norden

Idag har det varit en social och trevlig dag. På förmiddagen träffade jag min mamma och syster. Sedan for jag hem och bytte om. Jag fick blåsa på vägen, eftersom sjöbevakarna var här idag. Vi for till Västra bergen. Jag och min syster sålde biljetter i 2,5 timmar. Det var riktigt roligt, eftersom man får träffa så mycket människor. Vårt kusinbarn hade också kommit till Kumlinge på visfestival, så det var riktigt roligt att få träffa henne också. När vi hade sålt klart åkt Mats och jag till restaurang Kastören, som är den andra restaurangen vi har på Kumlinge. Vi åt tillsammans med en av Mats politiska kollegor med sambo. Sambon är för övrigt också politiker, men lokalpolitiker. Dumt nog glömde jag att fotografera där. Jag åt fisk både till för- och varmrätt och det var riktigt gott. Sedan lämnade vi Kastören och for ner till Ledholm, där våra bekanta lade till med sin båt. Vi drog oss småningom till Västra bergen. Det var ganska mycket folk, men det verkade ändå vara färre än förr om åren. Jag tror att regnet och blåsten på dagen kan ha bidragit till att folk inte vågade ge sig iväg i båtar. Det blev en väldigt fin kväll sen i alla fall. Här är i alla fall lite bilder:
Här är bilder på Janne Schaffer och Johan Boding. De var faktiskt verkligen underhållande och Johan Boding hade en fantastisk röst. Sen är jag inte tillräckligt av en musikkännare för att annars kunna säga någon om gitarrspelet, men det lät bra i mina öron.
Jag tog också en bild av en nyponbuske på vägen mellan Ledholm och Västra bergen. Den är verkligen fin, tycker jag.
Det var månljust när vi for hem. Det är inte fullmåne idag, men månen är ändå fin tycker jag. Det har varit en rolig och fin dag idag.

Kommentarer

Populära inlägg