Kumlinge runt

Idag har det varit ganska trist väder hela dagen. Jag åkte till gymmet i morse och tränade och sprang sedan 5 km. Efter det träffade vi mamma och min syster vid båten. Vi tänkte att vi lika gärna kan åka ut på sjön, när det ändå inte är trevligt på land, så vi for runt Kumlinge. Vi for in vid Lillsund, för vi tänkte se efter var man lastade skeppen vid stenbrottet, och då fick vi se dessa:
Ganska intressant, faktiskt. Det skulle nog ha varit intressant att se hur det såg ut på den tiden som det var igång. I alla fall så for vi vidare efter det. Till slut körde vi till Brännskär. Där grillade vi korv och åt smörgås. Det blev till och med lite solsken ett tag. Sen började det dock att blåsa lite igen, så det blev lagom att fara hem igen. Det var i alla fall en trevlig dag på sjön.

Kommentarer

  1. Ja ..det skulle vara härligt om någon kunde göra en film ..med olika historiska inslag från Kumlinge..
    Mäktigt med alla lossbrutna stenar ..och tanken på de stora fartyg som förde stenar till bl.a St Petersburg ..osv

    //Trevligt att läsa dina inlägg just härifrån ön , dina upplevelser

    //..numera läser jag mest bloggar ,har börjat känna mej nipprigt trött på facebook//

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Det skulle behövas någon som Dan Nordman som går runt och berättar om olika historiska händelser och sedan kan Robert Liewendahl dramatisera händelserna. Det låter som ett bra projekt! :-)
    Jag läser också många bloggar varje dag! Fast jag håller nog till på FB också! :-) Tack för dina kommentarer!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg