Enklinge och Brändskär

I morse skulle Mats till ett möte om de nya reglerna som gäller för älgskytteprovet. Eftersom mötet var vid skjutbanan på Enklinge, så gick vi upp ganska tidigt i morse och började köra dit med båten. Det var en oförskämt fin morgon. Det var i stort sett vindstilla, och solen sken, dessutom. Jag tog några bilder när vi for ut ur Marskil:
Jag stannade vid bron när Mats och de andra från Kumlinge och Seglinge, som också hade lagt till vid bron, gick upp. Jag tog några foton. Jag borde väl veta vad broplatsen heter, men det gör jag tyvärr inte. Här är bilderna i alla fall:
När vi åkte från Enklinge körde vi på utsidan på Bärö och Skaftö. Det finns sådana perfekta tomter där. Tänk om man skulle kunna få bro till Bärö. Då skulle man kunna satsa på att planera mark där och bygga hus med utsikt över Delet. Det skulle vara fint. Nå, vi får väl se om det någonsin blir någon bro först. Vi åkte i alla fall till Brändskär sedan och gjöt några plintar till. Nu börjar man ju faktiskt se vad det är som är på gång. Här är en bild som jag tog när vi åkte därifrån idag:

Kommentarer

Populära inlägg