Matta i gult och pastell och en ful korg

Idag har jag flätat en korg. Jag är inte riktigt nöjd med den, så det får bli en vantkorg till vintern. Jag har också vävt. Jag håller på och väver en matta i pastellfärger och gult. Här är två bilder på den:
Den får bli så lång som trasorna tillåter. Jag tänker ha den som påskmatta. Jag kanske ska sätta in en bild på korgen också, eftersom jag nämner den. Jag brydde mig inte om att göra ett handtag, eftersom jag ändå inte ska gå omkring med den.
Jag hade för tjocka pinnar till stagen och därmed blev kanten för tjock. Jag ska beställa lite fler pinnar, så slipper jag detta i framtiden.

Kommentarer

  1. Mattan är fin!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken fin matta! Väver du och säljer till exempelvis sverige?
    mvh Mona werner
    mona.wassberg@live.se

    SvaraRadera
  3. Hej Mona! Tack! Jag har ännu inte vävt till försäljning, men kanske det blir någon gång i framtiden, vem vet? :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg