Båtliv, stugliv och kattliv



Idag åkte Mats till stan för att jobba. Jag var också en sväng till skolan för att se på höstens schema, som börjar vara klart så småningom. När jag skulle åka tillbaka blåste det ganska mycket, så jag fick gasa på lite när jag skulle backa ut ur båthuset. Det är skönt att vara på Brändskär igen. 
Helge och jag har varit inne under eftermiddagen. Han har sovit och jag har läst. Nu ligger han bredvid mig, förutom när jag stör honom för att ta en selfie, förstås. 
Han har just ätit och lagt sig bredvid mig igen. Jag har läst klart denna bok idag:
Den är så ångestframkallande ibland att jag har haft svårt att fortsätta läsa, men den är värd det. Nu skulle det nog passa med en deckare igen, och lite lovkänsla här emellan. Jag kanske lägger in en bild på när Helge hälsar på mig också, eftersom han är så gullig.  Det är inte världens bästa bild, direkt, men det kan inte hjälpas!

Kommentarer

Populära inlägg