Läsning och annat



Idag blåser det igen. Det lugnade ner sig till kvällen igår, men när jag vaknade i morse blåste det igen. Jag började på en ny bok igår. 
Jag blev omedelbart fascinerad av den och har nu läst en tredjedel av den redan. Jag avbryter ibland och går och samlar höter. Det blåser nordlig vind, så jag måste ju passa på innan vinden vänder. Jag har lagt den i odlingslådorna. Här har jag lök och fänkål. 

Här är det jordgubbsplantor. 

Jag har chiliplantor och jordgubbsplantor här. 

Jag har också petat ner frön till prydnadspumpor i öppna komposten, och där behövs det mycket gödsel, så jag får nog kratta höter hela sommaren. 
Jag glömde visst att fotografera en odlingslåda, men jag får göra det en annan gång. Jag måste visa bilden jag tog på gräslöken, som snart är utblommad. Det finns gräslök överallt i år. Den är stor och det finns mycket. Det är så intressant hur det fungerar i naturen. Vad var gynnsamt just för gräslöken i år? Vem vet?
Nu ska jag återgå till min bok. Mats kommer hem i kväll, så jag ska hämta honom när han har varit på fullmäktigemöte.

Kommentarer

Populära inlägg