Regn och gäster

I morse vaknade jag till en molnig himmel och lite svalare temperatur. Det blåste också, men det var sydlig vind. Det var 30 grader när jag gick och lade mig, men nu kändes det skönt. Jag väntade kaffegäster, så bestämde mig för att baka ett bröd på grillen. Medan det jäste började det ösa ner. Jag fotograferade söderut. 


Jag måste också ta en bild norrut. 

Jag tror inte att det syns, men det blev nästan svallvågor när regnet slog i vattnet, så hårt regnade det. Jag tog en bild mot Mörören också. 
Det var verkligen speciellt med så hårt regn. Bara för att tog jag en bild österut också. Här kanske regnet syns bäst. Bara för att alla ska kunna slappna av och inte behöva komma ihåg det tills ni träffar mig nästa gång, så kan det hända att jag inte helt har koll på ostnordost och sydsydväst, eller ens öst och norr, och så vidare, egentligen, så jag ber om ursäkt i förväg! 🫣😉

Efter en stund avtog regnet.  Det kändes så friskt och rent och inte alls kvavt, som det hade varit innan. Innan mina gäster kom hade jag brödet i grillen och bordet dukat i alla fall. Jag kokade äggen lite för kort tid, så dem fick jag koka på lite till, men sånt är livet! Här är min mamma Karin och min syster Ann-Charlott.

Det blev riktigt fint väder sen och vi simmade innan de for hem. 

Kommentarer

Populära inlägg