Födelsedagsmiddag på Kastören

Igår fick vi besök, och det var min svåger och svägerska som kom med en födelsedagsgåva. Jag fick ett hemgjort nät. Det var en verkligt fin och uppskattad gåva. 

Jag ser fram emot att se vad vi får på det. På eftermiddagen badade vi bastu och sen åkte vi till Kastören för att äta födelsedagsmiddag. Vi drack Prosecco först, såklart! Vi tog en smörgås med skagenröra till förrätt. 
Brödet var stekt, som det ska vara, tycker jag, och smörgåsen var supergod. Till varmrätt tog vi högrevsburgare med hollandaisesås. Mm, den var så god och saftig. Det ska vara mycket sås om det ska vara gott. 
Serveringen med kniven mitt i burgaren är ju lite speciell, det för tanken till sjörövare, eller liknande, men det gör ju inget i den miljön! Jag gillar inte grillsås, så den stod orörd, men annars gillade jag allt. Till efterrätt valde vi glass med hemgjord kolasås och hemgjorda kex. Mycket gott. 
Det blåste upp ordentligt under kvällen. Stora mörka moln tornade upp sig och det mullrade på långt håll. Det blixtrade också på sina håll. Jag ville hem innan åskvädret skulle nå oss, men det gick förbi oss sen i alla fall. 

Kommentarer

Populära inlägg