Födelsedagskaffe

 

Idag bjöd jag på födelsedagskaffe. Min syster kom till Kumlinge igår kväll, och idag kom hon, mamma, min morbror och hans fästmö på kaffe. Jag hade dukat ute först, för det var så otroligt fint på morgonen, men sen började det blåsa, så jag dukade inne i alla fall. Jag bjöd på ost och kex, söta kex och en tobleronekaka. Inget hembakt denna gång (heller), men det är som det är. Det går bra ändå. Jag fick fina gåvor. Prosecco, mm!
Jag fick också leggings och trosor, alltid bra att ha. Mamma hade också sytt en väska av en gammal klänning som jag hade när jag gick i mellanstadiet. Perfekt återvinning, jag älskar mönstret och färgerna ännu! 
Jag fick också en pion, vilket jag hade önskat mig, älskar dem! 
Så här ser den ut när den blommar.
Underbar! Jag ska plantera den i trädgården på Kumlinge, men den står i skuggan och är välvattnad, så den ska förhoppningsvis klara sig bra så länge. 

Kommentarer

Populära inlägg