Kvällsmat och kvällsdopp

Idag när Mats var på Kumlinge läste jag först och sedan gjorde jag sallad och skar grönsaker. När Mats kom tillbaka badade vi bastu. Därefter stekte Mats på Muurikkan en del av korvköttet som blev kvar utan fjälster när han gjorde korv i vintras. Jag tog sedan vid och la till grönsakerna och stekte klart maten. Mats gjorde under tiden en dressing till salladen. Allt tillsammans blev sedan supergott. 
Det ska tydligen bli svalare i morgon, så jag bestämde mig för att simma. Helge kom med mig ner till sjön, eller ledde vägen kan man nog säga. 
Solen sken, men det blåser ganska mycket nu. 
Det var ändå otroligt skönt att simma. 
Jag tror nog att jag simmar i morgon också, oavsett om det blir kallare. Det är en sådan ynnest att kunna simma när som helst. 

Kommentarer

Populära inlägg