Enklinge, Brändskär och Kastören

Idag tog vi båten till Enklinge. Det var ju några veckor sen jag hälsade på mormor. Jag tog cykeln med. Jag cyklade till Annagården och hälsade på mormor och Mats stannade i båten och pratade i telefon under tiden, så då fick vi båda uträtta det vi skulle! Här är Enklinge och Enghamn, som vi la till vid, fast det syns kanske inte riktigt så bra på bilden: Min cykel följde med i aktern.På tillbakavägen hade vi så här fint väder:När vi kom från Enklinge träffade vi M vid Skaftö och åkte tillsammans till Brändskär. Där tillbringade vi en vacker eftermiddag och njöt av det vackra vädret.Dagen avslutades sedan med att Mats och jag cyklade till Kastören och åt där för första gången i sommar. Det var väldigt trevligt och vi fick verkligen god mat. En verkligt fin sensommardag. Nu ligger Helge bredvid mig på soffan och lyssnar efter Holger. Han hoppade på Holger för en stund sen och de bråkade och sprang ut. Bara Helge rusade in genom kattluckan igen efter en stund och har nog fått lite stryk, eftersom han ser lite tilltufsad ut, men ändå är det Holger som stannar ute. Det är alltid Holger som vinner, fast Helge provocerar, så han får väl skylla sig själv. Han är nämligen svartsjuk på Holger, så fort som någon klappar honom. Det är inte lätt att vara katt heller! :-) God natt, gott folk, jag ska också lägga mig nu!

Kommentarer

Populära inlägg