Storm och ösregn

Dagen började med att min syster ringde och berättade att vår pappa har dött. Begravningen kommer inte att ske så fort, för hans sambo ligger på sjukhus, men det borde bli på en fredag i alla fall. Tydligen har man inte begravningar på helger i Sverige längre. Vi får väl se när det blir. När jag sen körde till Saltvik märkte jag att det blåste riktigt ordentligt. Det kändes som om det var något fel på styrningen på bilen. Jag har ju tre skolor på måndagarna, så det blir lite körning. Som tur är har det gått bra i alla fall. När jag kom hem eldade jag två brasor, och nu är det varmt och skönt inne. Jag bestämde mig för att gå ut och gå och det var riktigt skönt att komma ut och röra på mig. Jag gick ner till sjön och såg på vågorna som rullade in. Dånet där var verkligen öronbedövande. Jag började gå inåt land istället. Här ser man hur björkarna står sneda i blåsten.Ju längre inåt land jag kom sen, desto tystare blev det. När jag kom fram till Lemlandsvägen märktes det inte ens att det blåste längre. Det regnade ju också, så jag fick ta av mig alla kläder när jag kom in. Hela vägen är full av vattenpölar. Dessutom har det regnat så mycket att det har bildats rännilar i vägen.Det finns ganska mycket ormbunkar här. Jag tycker att det är ganska fint. Jag gillar höstens olika färger, brunt och grönt och gult och orange och rött. Det finns inte lika mycket rött här som på Kumlinge, men jag gillar bruna höstfärger också.Nu ska jag gå in på Arenan och se på gårdagens Strömsö.

Kommentarer

Populära inlägg