Lumparn från Prästö sundet

Idag har det varit lite svalare. Det har egentligen inte varit kallt, men eftersom det har varit mulet och jag är bortskämd med att solen skiner hela tiden, så har det känts kallt. Idag åkte jag en sväng till Vårdö och insåg att Prästö sundet borde ligga precis mitt emot Bistorp. Kanske man till och med skulle se Töftöfärjan om man tittar efter från "vår" strand. Jag tog i alla fall några bilder åt Lemlandshållet, eftersom det igen var exceptionellt vackert när jag åkte över sundet. Töftöfärjan: Lite mer av Lumparn:Lite zoom: Jag såg nog vindkraftverken mycket bra från färjan, men de syns bara otydligt på bilden. Idag har Mats varit i stan även fast det inte är lagting, eftersom han intervjuades i Rakt på tillsammans med Veronika Thörnroos. När han kom hit grejade vi lite ute och sedan har vi badat bastu och suttit ute en stund på altanen och svalkat oss. Det är skönt att ha ett tak och ordentligt möblemang och kunna gå ut och sitta när som helst.

Kommentarer

Populära inlägg