Stranden och Lumparn

Idag kände jag för att gå ner till stranden och titta. Jag har kommit hem sent alla kvällar den sista tiden, så det var skönt att ha lite tid på mig. Jag njöt riktigt av att vara lite ledig. Det har varit varmt och fint idag, och hade jag tänkt på att ta simdräkt med hade jag gått och simmat alla gånger. Det kändes varmt i vattnet också. Här är lite bilder:Och eftersom jag är jag måste jag ju fotografera stenar och snäckor också.Det står en fin stol på stranden också. Den ser ut att vara tillverkad av bambu. Det skulle vara fint med en stol i pil...Det är en väldigt fin strand. Jag tycker om alla stenar med sina olika färger. De är oftast runda eller slipade av vågorna. Jag försökte hitta fossiler, eftersom det ju ska finnas runt Lumparn, men ännu har jag inte haft tur. Det finns dock stenar som man inte kan hitta i Kumlinge, så lite annorlunda är det nog här. Här är en röd sten med svarta inslag. Kanske den blev bränd när meteroriten slog ner..?Nu har vi också möblemang på altanen. Det är jag väldigt glad för. Det blir fint att sitta här när vi får gäster.

Kommentarer

Populära inlägg