Skor och tofflor

Idag har jag haft en lite kortare arbetsdag, vilket är skönt, eftersom denna vecka hittills har varit väldigt intensiv. Det ska till och med bli skönt med helg. Mitt schema har ändrat lite, så jag kan inte längre hälsa på mormor på hemvägen till Kumlinge på fredagarna, men vi får väl se om jag hittar någon möjlighet i turlistan att åka dit någon lördag i alla fall. Efter jobbet åkte jag till Mattssons i Godby, för jag skulle se om de hade snigelpannor. När vi var i Åbo i somras åt vi ju sniglar, och sedan dess är vi så otroligt förtjusta i sniglar, att vi vill kunna laga dem hemma. De hade inte snigelpannor, men sniglar hade de, så det köpte jag. Man kan ju laga flera i samma skål också, när man lagar åt sig själv. Det är ju en fin förrätt om man har gäster, så då vill man ju ha riktiga pannor. Jag får väl fortsätta söka. Jag behövde också tofflor, eftersom jag oftast har kallt om fötterna och vill ha något att kliva direkt i när jag kommer från duschen. Jag sökte egentligen frottétofflor, men de hade inga sådana. Jag tänkte, att jag kan ju behöva vanliga tofflor också, eftersom det snart blir vinter och kallt på golven, så då köpte jag ett par blåa som är riktigt sköna. Sedan hade jag en sådan enorm tur att det är helt otroligt. Jag har ju haft ett par skor som jag köpte i Gävle för två år sedan. Sedan dess vill jag inte ens ha andra skor, eftersom de är så bekväma. Jag har flera gånger tänkt att jag måste ju åka till Gävle bara för att handla ett par skor till när dessa blir gamla och fula, men det känns ju lite långt bara för ett par skor, så det har inte blivit av. Nu hittade jag dem på Mattssons i Godby!! Kan man ha större tur? Jo, faktiskt. De hade 70% rea! Dessutom hade de rea på bara storlek 39 (tre par) och 38 (ett par). Jag har storlek 39, så tur igen. Ja, jag tog faktiskt alla tre par, trots att de är likadana. När jag köpte det första paret kostade de 80€. Jag har tvättat dem i maskin om och om igen, och kan fortfarande använda dem. Nu fick jag tre par för 54€. Jag har alltså sköna skor i minst sex år framåt. Jag tycker att det var tur. Jag frågade expediten om de skulle få in andra modeller, eftersom de också hade stövlar i Gävle och de får in till sommaren, sade hon. Jag behöver ju inte sommarskor nu på ett tag dock. Jag är i alla fall nöjd med mina fina blommiga. De gamla som jag redan har är svarta, så de här är ju lite ovanliga i jämförelse.

Kommentarer

Populära inlägg