Höst i trädgården

Det har regnat hela den här veckan. Det har faktiskt öst ner riktigt ordentligt, så det var riktigt skönt i fredags när det regnade bara lite. Igår var det sol, så det var fint. Mats klippte gräset och jag körde med jordfräsen. Det var så varmt att jag gick bara i T-skjorta, så vädret varierar, minst sagt. Det var mycket ogräs i landet, men nu ser det lite bättre ut.Kattorna har varit inne mer och är väldigt kramsjuka nu när vi har varit borta några dagar. Holger följde med mig på en promenad i trädgården.Den här sista bilden är suddig, men han hoppade rakt upp på mitt bröst direkt efter att jag tog bilden,så jag tar med den, för man ser nästan vad han tänker göra.Gullig! Ibland hoppar han upp på ryggen och klättrar upp på min axel och sitter där och tittar. Han började med det när han var kattunge, och vet inte att han är vuxen nu. Men han är så lätt ändå, så det gör inget. Lite fotsteg kan man ju få på kläderna ibland, förstås! :-) Här är lite höstbilder på trädgårdens växter.Jag smakade på våra äpplen igår. De är supergoda och helt mogna just nu. Jag har ingen aning om vad det är för sort, eftersom trädet är gammalt. Lite fler trädgårdsbilder, bl.a. nypon, korallkornell och hösthortensia (tror jag att den heter): När bladen faller från korallkornellen ska jag skörda kvistarna. De torkas och när jag har fått tillräckligt ska jag göra en korg av dem. Eftersom korallkornellen får nya kvistar varje år, så är den perfekt för pilflätning, Jag försökte ta skott och plantera ut fler i våras, men de frös, så jag får nog göra det lite senare nästa vår.

Kommentarer

Populära inlägg