Annie Sloan Mediskurs

Jag har hört så mycket om, och sett många bli så inspirerade av att använda Annie Sloan kalkfärger, så när jag såg att det skulle bli en kurs på Kumlinge, så anmälde jag mig för att se vad det riktigt handlar om. Det var en trevlig kurs. Vi övade egentligen på olika tekniker på en bräda. Så här blev min.
Vi målade också en galge med två färger. Sen skulle vi sandpappra bort ett lager på vissa ställen. Min blev inte snygg. Ful, faktiskt.
Jag gillar heller inte shabby chic så värst mycket. Men jag kan ju ändra mig, vem vet. Här är alla deltagares brädor.
Alla är individer och gör på sitt sätt. Det är det roliga med kreativa kurser, tycker jag. Det blir ju så vackert när alla ligger bredvid varandra så här. Jag ser fram emot nästa kurstillfälle.

Kommentarer

Populära inlägg