Snöskottning

Igår när jag kom hem från jobbet satte jag kassarna på altanen och började skotta snö. Det var så mycket snö att jag fick pulsa. Jag hämtade ved också, eftersom vi stannar i Lemland denna helg och behöver hålla huset varmt. Eller, jag är i Lemland. Mats åkte till Kökar i morse och kommer hem först i morgon. Han är på något möte. När jag gick ut i morse såg jag att det hade kommit snö under natten. Det syntes fortfarande var jag skottat, men det var nog bara att börja om. Bilen var full av snö.
Det tog 1,5 timme, men det är ju bra motion också.
Jag gjorde en väg till vedlidret också.
Vägen till ena grannen är vacker.
Jag ville också gå ner till sjön och se efter hur det ser ut. Det var inte plogat. Det är ganska mycket is ändå. Det var också väldigt vackert, som vanligt.
Jag måste ta en bild från vardagsrumsfönstret när jag kom tillbaka. Det ser så annorlunda ut nu.
Det är vackert, fast solen inte skiner, men nog är det ju mörkare. Jag tog bilderna på förmiddagen. Kanske det blir lite sol i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg