Vinterpromenad i Mariehamn

Det var fantastiskt vackert en stund på dagen idag. Jag hade håltimme och ville verkligen utnyttja tiden och ta en promenad. Det blev lite stressigt, men jag hann bra. Jag skulle ha velat gå längre, men en kortare promenad är bättre än ingen. Jag måste ju ta några bilder också i det fantastiska vintervädret. Här är Slemmern.
Här är träd i motljus vid Tullarns äng.
Här är en bild av någon slags kanon. Jag antar att den har med Bomarsund att göra.
Jag måste ta en bild av Lilla holmen.
Denna fina bro ser så bekant ut för mig. Jag undrar om det inte var den enda bron till Lilla holmen när jag var yngre, men jag kan komma ihåg fel också.
Det var skönt att promenera på dagen i alla fall. Det negativa är att det var kallt, så jag blev alldeles rosig om kinderna. Eleverna sa inget i alla fall 😉. Det skulle i och för sig inte ha gjort något. Jag kände mig väldigt pigg sista lektionen.

Kommentarer

Populära inlägg