Strandpromenaden

Jag ville utnyttja dagsljuset idag, så jag tog en promenad i Mariehamn efter att jag slutat skolan. När vi hade en lägenhet i Mariehamn, brukade jag gå längs strandpromenaden, så det bestämde jag mig för att göra idag också. Det var halt ute, kan jag säga. Det gällde att gå försiktigt. Vattnet som har runnit längs berget har frusit.
Här ligger Rosella igen. Hon ska tydligen börja gå på fredag.
Jag tog en massa bilder av solnedgången, så alla som inte vill se på bilder av solnedgången kan sluta titta nu.
Som ni ser gick jag till fiskehamnen och vidare mot gångvägen tillbaka mot skolan. Vissa av de nybyggda husen runt fiskehamnen och gamla oljehamnen måste ha en fantastisk utsikt från balkongen.
Det var en fin promenad. Himlen lyste eldröd innan jag hann fram till skolan, men då var det mest hus i vägen.
Det var skönt att promenera. Det var halt på hemvägen också, men det gick ändå bra att köra.

Kommentarer

Populära inlägg