En vacker vintermorgon på Kumlinge

Vi var ganska morgontidiga i morse. Mats for iväg för att få något på bilen fixat, och jag tog en promenad. Det var helt sagolikt vackert ute. Det var några minusgrader och klart. Det var fortfarande lite mörkt när jag gick ut. Det är så vackert med sol och snö och is. Jag älskar att fotografera i detta ljus. Gamla välkända platser ser ut som nya, okända platser. Jag tog några bilder inne i byn. Första bilden togs precis utanför dörren.
Snön i dikena har formats av blåsten.
Jag gick ner till sjön, för att se om det blivit någon is. Solen sken på vattnet, snön och isen. Det var så fint med alla båthus.
Det är ingen is till Brändskär ännu i alla fall. Jag började gå tillbaka till byn efter detta.
Snön får nog ligga kvar till slutet av mars för mig. Det är så vackert. Här är en bild av byn igen.
Det tog lite tid att promenera idag, men det var det värt. Samma sträcka går jag ju, även om jag fotograferar.

Kommentarer

Populära inlägg