Mera trädgård

Nu kommer del två i trädgården. Här är mina pinnar som jag har lagt i blöt. Jag har flätat allt för lite det sista året, så nu har jag igen glömt hur man avslutar kanten. Det är bara att öva mer helt enkelt.Jag har ju också lite pumpaplantor på gång. Jag sådde amerikanska pumpor själv, och de blommar för fullt nu, men det har fortfarande bara varit en honblomma, som jag inte såg förrän det var för sent, så jag befruktade aldrig den. Men det kommer väl fler snart. Jag gillar plantorna och blommorna i alla fall, så jag har dem på altanen i år. De ska vattnas både morgon och kväll och jag sätter i jordförbättringsmedel i varje gång jag vattnar också.Jag fick också två plantor av R-M, och den ena har haft en honblomma, som jag lyckades få befruktad, så nu har jag en fin pumpa som är ca 10 cm stor, som jag går och vaktar på. Den är så fin.Jag ska nog låta den växa sig lite större innan jag skördar, men jag ser fram emot att prova den. Jag har inte mycket till odlingar i år, men just squash och pumpa är ju tacksamt när de är lätta att sköta och att laga.

Kommentarer

Populära inlägg