Ny korg

Igår jobbade jag hela dagen på en korg. Jag tog till och med med mig pil och verktyg till Brändskär och satt där och flätade medan Mats skruvade. Det var perfekt att sitta där, för det var så mycket utrymme. Det enda problemet var att det började blåsa ordentligt medan vi var där. Jag måste ha en stor sten inne i korgen, för att den skulle hållas på plats. Först var det varmt och soligt och vindstilla. Jag tänkte att jag skulle simma när vi kom dit, men tänkte att det kan jag ju göra om en stund. Ha! Det blev ju full storm (nästan...) och iskallt. Jag fick ta på mig tjocka byxor och en fleecetröja och frös ändå. Det blev inte simmat igår i alla fall. Men, det blev en korg. Jag gjorde klart den hemma sen på kvällen. Jag har också nystat det tvåtrådiga garnet nu, så nu kan jag sätta bort nystvindan ett tag.Idag ska jag fortsätta att fläta, eftersom jag har mycket pinnar kvar. Jag får beställa mer pil snart, om jag ska lägga dem i blöt och kunna fläta mer.

Kommentarer

Populära inlägg