Urblåsta

Idag har vi varit på Brändskär och jobbat hela dagen. Det har blåst något fruktansvärt i dag med, så vi är helt urblåsta nu. Vassen låg platt i viken och mossan blåste av bergen. Jag skämtar verkligen inte. Det hamnade mossa i skruvburkar och i ögonen och hela ansiktet är täckt av ett lager jord känns det som. Mats hade ju shorts och T-skjorta som vanligt, men jag hade vinterjacka på mig idag igen och frös ändå. Nog är det ju underligt juliväder i alla fall. Trots vädret fick vi mycket gjort idag. Golvet är nästan klart och sedan ska ju panelen på. Det tog lång tid att göra golvet, eftersom det ska anpassas efter berget på den del som blir som en veranda. Jag tycker att det blir fint. Nu ska jag göra en korg till i kväll och sedan är alla pinnar slut, så då får jag beställa nya.

Kommentarer

Populära inlägg