Bastu och pizza

Jag handlade i Godby idag, när jag ändå körde förbi på väg hem. De hade fina ljungplantor, så jag kunde inte motstå frestelsen att köpa en.
Jag skulle sätta igång och förbereda kvällsmaten när jag kom till Bistorp. Då kom jag på att alla frön och nötmjöl är på Kumlinge. Nackdelen med att bo på två ställen. Som tur är var det inte så sent, så Kea hade öppet ännu. Jag körde dit och handlade vad jag behövde. När jag kom tillbaka lagade jag först knäckebröd.
Jag lagade också två LCHF-pizzabottnar. Den ena är med Mats favoritbotten. Den andra är med min favoritbotten. När Mats kom hem badade vi bastu. Vi satt ute och svalkade av oss en stund. Då var det riktigt fint väder.
Jag satte in pizzorna när vi var klara, så nu har vi ätit gott också. Min pizza blev vackrast, tycker jag, men också fruktansvärt god. Jag föredrar paprika på pizzan.
Jag har inte smakat på Mats pizza, men han tyckte att den var god. Han föredrar tomat på pizzan.
Nu ska vi bara ta det lugnt i kväll.

Kommentarer

Populära inlägg