Valresultat

Liberalerna fick flest röster i lagtingsvalet, och Mats kom in i lagtinget, så det känns riktigt bra. Nu ska liberalerna försöka få ihop en regering. Vi får se vad som händer, men det är spännande tider nu. Jag fick inte ett eget mandat i fullmäktigevalet i Kumlinge, men någon måste ha röstat på mig i alla fall, eftersom jag är på första ersättarplats. Jag har varit med i sexton år, så jag har väl gjort mitt, om ingen går till styrelsen. Vi får se. Jag har egentligen bara kommit in på ett eget mandat en gång, och det var förra gången. Då hade jag bara 8 röster. Jag vet inte hur många jag fick nu, men färre, eftersom den sista som blev invald fick 8. Jag är ingen valmagnet direkt, men jag går på alla möten jag kan och försöker göra mitt bästa, så jag får vara nöjd med det. Jag blev invald i valet 1999, och har varit med sen dess. Glädjande är att sex utav nio invalda i Kumlinge är kvinnor. Glädjande är också att flera ungdomar blev invalda. Mats fick färre fullmäktigeröster än i förra valet, men fick ändå många röster, trots att han inte fick flest denna gång.

Kommentarer

Populära inlägg