Blomknoppar och älgkött

I morse gick vi upp tidigt, eftersom Mats skulle iväg och stycka älgarna som sköts förra helgen. Jag promenerade i stället. Det fanns inget särskilt att fotografera, trots att jag gick 10 kilometer. Det var inte rätt ljus och inget speciellt fotogeniskt uppenbarade sig. Jag såg i alla fall två hjortar och två ekorrar som lekte med varandra. Trädet var för långt bort för att det skulle gå att fota. När jag kom hem lade jag märke till att kaktusarna är fulla av blomknoppar. Vi får väl se om de trillar av, eller om det blir några blommor.
Det är två vita och en rosa. Jag håller på att koka älg- och rådjurssoppa nu, med kål i, till kvällsmat. Jag satte också i en chili med löken och vitlöken. Jag hoppas att det blir gott. När Mats kommer hem ska vi frysa ner älgkött och mala älgkött och sen frysa ner det, så det tar nog hela kvällen.

Kommentarer

Populära inlägg