Solskenspromenad

Det har varit kallt hela dagen. Det var bara 1°C i morse. Sen när jag kom hem och skulle promenera var det helt plötsligt varmt. Det var riktigt skönt ute. Jag gick ner till stigen vid stranden. Det är så fint där, när man går i skogen, men ändå ser Lumparn mellan träden.
Jag gick sen på vägen upp mot Lemlandsvägen och det kändes riktigt bra att gå i uppförsbacke idag.
Kanske kondisen håller på att bli lite bättre. Idag märktes det för första gången på riktigt att det är höst, inte bara för att morgonen var kall. Det har bara varit grönt i träden hittills, men nu ser man alla möjliga färger.
Ikväll har Mats och jag badat bastu. Det var skönt efter promenaden. Vi åt resten av kålgrytan jag lagade igår, och den var ännu godare idag. Man borde kanske alltid laga kålgryta dagen före. Det är dock svårt, eftersom det är så gott nylagat också. Nu är det kallt ute igen och stjärnklart. Det blir nog minusgrader inatt, eftersom det redan är nollgradigt ute.

Kommentarer

Populära inlägg