Höstlovspromenad

Idag har jag slagit mitt rekord på S-health. Jag har gått flest steg sen jag började med stegräknare. Kul. Det är så vackert väder idag. Mats åkte på jakt ganska tidigt, och jag ville gå ut och fotografera innan morgonljuset försvann, så jag gick ut lika tidigt. Jag lyckades dock nästan få slut på batteriet genom att jag skulle testa något nytt på S-health, "promenad". Det var ett misstag. Helt plötsligt började telefonen prata och berätta hur långt jag gått och hur långt jag hade kvar. Det gillade jag inte! Jag fick inte tyst på den först heller! Jag lyckades till slut, men jag kunde inte fotografera på slutet, eftersom jag hade så lite ström kvar. Här kommer de bilder jag tog i alla fall.
Nu för tiden finns det får över nästan hela Kumlinge. Det är hemtrevligt.
Löven här är mycket brunare än på fasta Åland. Det finns vackra hål i vissa också.
Ett hjärta.
Det var skönt med en promenad. Jag hade en älgfluga på mig när jag kom hem, så det är väl nackdelen med att promenera här innan det blir kallt, men annars är det ju skönt när det är så lite trafik och så lugnt här. Nu ska jag läsa lite och njuta av höstlovet lite till.

Kommentarer

Populära inlägg