Nya promenadvägar

Jag har tröttnat lite på att promenera längs Lemlandsvägen. Det är så mycket oljud från bilar och lastbilar, eftersom de kör så fort. Förutom detta är det också mycket avgaser där, vilket inte är hälsosamt. Jag söker därför nya vägar varje gång jag promenerar. Idag gick jag först längs stranden. Den vägen tröttnar jag aldrig på. Idag lade jag dessutom märke till det här gamla fina båthuset.
Jag följde därefter en ny väg, som jag länge tänkt testa. Först var det mest granar.
Sen kom det mera granar.
Det var en riktigt lång och fin väg. Sen såg jag plötsligt Lumparn.
Jag gick med denna fina utsikt en bra bit. Jag kunde till och med fotografera den motsatta stranden, där vi är.
Vackert. När jag gick tillbaka gick jag ner på vägen, som jag gissade att är den som det syns från vårt hus när bilar kör på den. Det var det också. Här ser man vårt hus från den vägen.
Jag är riktigt nöjd med alla fina vägar och att jag inte behöver gå på stora vägen. Nu sitter jag i soffan med Helge på ena sidan och Holger i stolen bredvid till höger. Igår låg Helge i Mats stol, efter att han upptäckte att det fanns en pläd där.
Nu sitter Mats själv där, så då går det bra att sitta lutad mot mig. ☺

Kommentarer

Populära inlägg