Ny promenadväg

I morse var det så dimmigt att man inte såg långt framför sig. Vi hade bestämt oss för att promenera ganska tidigt, eftersom Mats skulle iväg och kampanja sen. Det var väldigt speciellt att gå i en nästan tyst skog, omgiven av det speciella ljuset. Här är garaget sett från altantrappan.
Det finns en massa småvägar häromkring, men oftast blir det att gå samma vägar som man känner till ändå. Jag ville dock testa en ny väg i dimman idag. Det visade sig vara en väldigt fin väg, med blåbärs- och lingonris vid sidan av vägen, och speciella höga berg på ena sidan. Jag ska gå den igen en annan dag när jag har mera tid. Här är lite bilder från vår promenad i alla fall.
Här syns vårt hus knappt alls nerifrån sjön. Jag vill hitta tillräckligt med småvägar, så att jag kan gå hela min promenad på småvägar och slippa gå bredvid Lemlandsvägen. Det blir jobbigt i längden, med alla bilar som kör förbi hela tiden. Så här såg det ut vid Lumparn. Man såg inte mycket vatten idag!
Det var så vackert när solen sken genom dimman.
Vi ska promenera i morgon bitti igen, så då får vi se vad det blir för väder då, och vilken väg vi väljer...

Kommentarer

Populära inlägg