En riktig vinterdag

I morse vaknade vi lite senare än vanligt, men det var ju inte så konstigt när vi kom hem sent igår efter Åboresan. Det snöade i natt, så det var riktigt vackert ute i morse. Det måste ha kommit mer än 5 cm. Så här såg det ut när man såg ut över altanen:
Jag åkte till gymmet en stund och det var bra, för man blir så mycket piggare resten av dagen efteråt. Efter att Mats schaktat och jag duschat efter gymmet åkte vi ner till färjfästet där J väntade med båten för att ta oss till Bärö. Här är två bilder ifrån färjfästet:
B och E och barnen kom ner alldeles efter oss och sen åkte vi iväg. Det har varit en så otroligt fin vinterdag hela dagen idag. Det har varit kallt och vindstilla och sen vitt överallt. Vackert. Det var verkligen fint på sjön också. Det är trevligt att de ordnar julbord på Bärö. Det är ju inte lite jobb att värma upp huset och skaffa dit råvaror och personal för en helg. Det är i alla fall roligt att kunna åka dit på vintern också, eftersom man annars bara är van vid att det är öppet på sommaren. Här är några bilder ifrån Bärö.
Jag gick också ut en stund och fotograferade medan det var ljust. Det var dock så kallt att jag inte ville vara ute så länge.
Det var verkligen vackert ute. Här är en översnöad bänk:
Jag måste ju också nämna maten, inte bara atmosfären, för den är värd att nämnas. Det var inte onödigt många rätter, utan det vanliga. Det var i stället hemgjort och välpresenterat och riktigt gott. Det fanns också flera efterrätter och choklad till efterrätt, och det tycker jag är trevligt. Det har varit en riktigt trevlig och fin dag med andra ord i sällskap av goda vänner. När vi körde hem var det -12 grader, så inte så konstigt att det kändes lite kallt när jag var ute och fotograferade.

Kommentarer

Populära inlägg