Lite sol och mycket snö.

Idag har det faktiskt inte snöat så mycket. Det snöade dock i natt, så det märktes när jag skulle köra ut på vägen i morse. Solen har till och med tittat fram, så det har varit vackert. Det har varit en trevlig dag i skolan, då alla har varit lite trötta efter Luciafirandet, men ändå nöjda och glada. Jag åkte till Enklinge när jag slutade. Det var mycket snö vid färjfästet också, stora vallar överallt:
Det har varit varmare idag. När jag åkte iväg till färjfästet var det 0-gradigt. Det var ganska halt, men det är förvånansvärt hur fort man vänjer sig. Jag tänker inte ens på att det är halt mera. Här är några bilder från turen tillbaka till Kumlinge. Det blev väldigt färgglatt på himlen.
Här är jag framme i Kumlinge igen:
Nu har jag varit och handlat. I sista minuten kom jag ihåg att jag måste handla för måndagen också, det glömmer jag oftast och så är jag utan mat på måndagen. Nu har jag ved och mat och levande ljus, så det känns bra. Jag gjorde just årets glöggsats. Jag gör alltid egen glögg som inte är så söt som den man köper, samt är lite kryddigare, vilket jag tycker om. Den är också ganska stark, så man kan inte dricka många glas av den. Det brukar bli över till vinterlivet sen, vilket är trevligt när man börjar vistas på isen. Det är helt vindstilla och ganska molnigt ute, så vi får se om det börjar snöa igen. Det är i alla fall enastående vackert just nu. I morgon blir det gymmet på morgonen. Det ska bli skönt.

Kommentarer

Populära inlägg