Något grå dag!

Idag har det snöat hela dagen. Det brukar annars vara vackert när det snöar, och det är det ju nu med, men det är så otroligt mörkt och grått också. Det måste bero på att det är december och att det bara är mörkt helt enkelt. Idag är det i alla fall Lucia och vi ska ha skolans Luciafirande ikväll, vilket blir fint. Jag ser fram emot det. Jag var till postlådorna efter skolan och grävde bort snövallen framför dem. Den har blivit där när vägen har plogats. Postbilen kommer väl knappt fram dit om det blir för mycket snö. Här ser man hur mycket snö det är bakom huset.
Bilsläpet är alldeles översnöat
Mats har i alla fall kört hem ved åt mig och häcken står precis framför trappan, så jag behöver inte vara utan ved i alla fall. Jag eldar alla dagar bara för att det är skönt, vare sig det behövs eller inte. :-)
Kattorna har det ju lite sämre just nu. Jag såg några spår i snön vid vår utfart i morse, då Holger har sprungit iväg i mina bilspår. Sen har han dock fått hoppa lite i snö för att ta sig tillbaka. När jag öppnade altandörren tänkte han att det nog var bättre på den sidan, så både han och Helge kom springande. Helge vände direkt, men Holger gick ut i ungefär 2 minuter i alla fall..
Här ser man hur vitt det börjar bli

Kommentarer

Populära inlägg