Snöstorm

Nu vet jag inte om det officiellt är storm idag, men jag tycker i alla fall att det kan kallas storm när det blåser på det här viset. Mats kom i alla fall hem i går kväll, så idag har han schaktat bort snön på gårdsplanen. Nu når snön vid huset ända upp till fönstren, så nog blir det lite vallar när det blåser. Det snöar igen nu och när det blåser packar det ihop snön, så den blir ju tung också. Vi körde till banken för att se hur det ser ut med isläget, och det börjar faktiskt bli lite is.
Här ser allt vitt ut mot Ämtholm, Brändskär och Snäckö. Tittar man åt andra hållet så är det ju fortfarande öppet:
Båthus i vinterskrud:
Båten står kvar, för än har det inte blivit sånt före att vi har kunnat ta hem den.
Så här ser huset ut nu, det ser ut som om det är vitt istället för gult snart.
Medan Mats schaktade så skottade jag på lilla altanen, samt sopade. Helge tyckte nog att det var roligt att jaga sopborsten, men när jag skottade och spaden skrapade mot altangolvet tyckte han att det var lite läskigt, så då tittade han på från vedhäcken istället. Han ser lite skeptisk ut, men han satt kvar där tills jag var klar, så det kändes väl ganska tryggt där i alla fall.
Nu eldar vi redan andra brasan för idag. När det blåser så här, så blir det lätt utkylt, trots att en brasa på morgonen i vanliga fall håller värmen inne hela dagen. Som tur är är det mysigt med brasa, så det är bara bra.

Kommentarer

Populära inlägg