Pepparkakor

Mats och jag äter sällan något med socker i, men ibland unnar vi oss, speciellt när vi är bortbjudna eller under stora helger. På julen brukar man ju ha lite gäster, så nu har jag bakat pepparkakor i år, trots att jag inte har bakat på många år. Morfar ville alltid ha pepparkakor året om medan han levde, så då bakade jag ibland tre gånger i året, men nu blir det inte så ofta. Det är trevligt att servera med brieost på som tilltugg till glöggen när man får gäster, så det är därför jag vill ha lite pepparkakor. Jag samlar ju dessutom på pepparkaksformar, så det är ju roligt att få använda dem någon gång. Det blir ju lite julstämning med pepparkaksdoft i huset också. Här är en plåt med pepparkakor i alla fall:
Här lite tuttande kattor också! :-) Holger:
Helge:

Kommentarer

Populära inlägg