Juldag

Imorse åt vi romsmörgåsar och tittade på en superbra film som heter "Australia". Det var lugnt och lyxigt. Det började snöa alltmer, så efter filmen började Mats spänna kedjorna till traktorn och jag gav mig iväg till gymmet. Det var inte plogat någonstans, men det gick att ta sig fram i alla fall. Eller så var det plogat, men allt hade yrt igen och snöat fast. Jag sprang 3 km och tränade lite med vikter, så nu känns det bättre igen efter all julmat. När jag kom ut från gymmet hade mina fotspår nästan försvunnit fast de var 30 cm djupa. Mats hade schaktat klart när jag kom tillbaka och höll på att spänna kedjorna igen. Vi for ut och åkte lite sen, för att se efter båten och se hur vägarna såg ut. Nu var det plogat, men snön kommer ju hela tiden, så de hinner väl inte ploga innan det blåser och snöar fast. Ganska tröstlöst måste det vara ibland! Nu ska vi bada bastu och sedan äta och ta det lugnt. Här är lite bilder fårn gården. Man ser inte riktigt hur mycket det yr och snöar.

Kommentarer

Populära inlägg