Promenad

Idag åkte jag med Mats till skolan. Han åkte samtidigt till Alfågeln. Följaktligen promenerade jag hem från skolan. Jag tyckte att det var perfekt promenadväder idag. Det är verkligen skönt när det är lite snö på marken och inte blåser. Himlen såg fantastisk ut just då när jag skulle hem. Jag tog några bilder. Denna är tagen från vägen, mot branddepån:
Det har stått ett hus här förr i världen. Undrar om det var det som hette Tomtes.
Midsommarstången och Stenlunds föx.
Man ser kanske inte riktigt, men solen lyste riktigt starkt mellan träden bakom vårt hus.
Bara en stund efter detta, när jag kommit in, så började det snöa med stora stora vita och vackra flingor. Det höll inte på så länge, dock. Nu är det ca -5 grader C ute och jag har tänt en brasa och lite ljus, så nu är det mys.

Kommentarer

Populära inlägg