Dimma i Finby och Bomarsund

Idag har det varit dimma hela dagen. Det har också duggregnat och varit riktigt mörkt precis hela dagen. Det kan kännas dystert med dimma för många, men jag bodde ju i England så länge att jag kan känna charmen med den. Det är ju lite magiskt med ljuset i dimma. Eller bristen på ljus, kanske. Jag hade i alla fall lite tid mellan skolorna i dag, så jag hann parkera en liten stund och ta några bilder. Jag har åkt förbi Finby hur många gånger som helst i olika väder och tänkt att jag skulle vilja stanna och fotografera, för det är så fint där, men aldrig haft tid. Nu stannade jag i några minuter i alla fall. Det duggregnade, men det gjorde inget. Här är några bilder från Finby. Fin lada:Ett gammalt stenhus, som nu är en vacker ruin. Här är ett gammalt hus med en lada. Byggnaderna är så vackra. Jag stannade också i Bomarsund, eftersom jag fotade där på sensommaren, då det var alldeles klart väder och blå himmel. Nu såg det nog annorlunda ut. Några enar sticker också upp ur dimman och påminner om Toscana, förutom storleken, regnet, kylan och dimman då.. Jag tycker ändå att det har varit en vacker dag på sitt sätt. Det känns också roligt och positivt att börja jobba igen efter lovet.

Kommentarer

Populära inlägg