Julros, rödkål och keramik

Det som lyser upp trädgården här i Lemland just nu är julrosen. Fortfarande. Det är helt otroligt att den har blommat så länge och är så fin.
Jag är glad att jag köpte en till Kumlinge också. Idag har annars vädret varit lite bättre. Solen har till och med synts till. Nu är klockan också över fyra och det är fortfarande ganska ljust ute. Det kanske är inbillning, men undrar om det inte redan är ljusare på morgnarna och kvällarna. Idag har jag lagat kålgryta igen, för det är så himla gott och nyttigt. Nu har jag använt rödkål och brysselkål och älgkött, som omväxling. Vi hade ingen lök hemma, så det fick bli bara vitlök, men det var gott ändå. Om en stund ska jag åka på keramikkurs, så därför måste jag äta middag ganska tidigt. Idag ska jag glasera en hel massa knappar i olika färger. Jag hann inte göra klart dem förra terminen, men idag är det skönt att ha något att färdigställa. Hoppas att det finns många pastellfärger, för jag vill att de ska vara så olika som möjligt.

Kommentarer

Populära inlägg