Vårdö och fullmäktigemöte

Det har varit en ganska tröttsam vecka, eftersom jag har åkt till Kumlinge en extra gång den här veckan. I tisdags var det dags för fullmäktigemöte, så efter jobbet åkte jag ner till Hummelvik. Här är två bilder från vackra Vårdö och Hummelvik. Jag förväntar mig alltid att det ska gå kor i vattnet vid båthuset på bilden högst upp. Förr gick det alltid kor och betade i vattnet, eller svalkade sig kanske, där. Vi valde ny styrelse, och valet var enhälligt. Alla ville ha en styrelseordförande som är bosatt och arbetar på Kumlinge och som har tid att engagera sig i Annagården, för det kommer att behövas. Vi är nöjda med valet. Tyvärr lyckades vi inte öka antalet ledamöter till sju, men vi fick ihop en kunnig och engagerad styrelse, så det är bra. Jag kom hem ganska sent på tisdagskvällen sen. Jag hade tänkt att jag skulle gå på keramiken, men jag var och hälsade på mormor på sjukhuset på onsdagseftermiddagen, samt hade en massa ärenden som jag fick uträttade, så sen var det bara att åka hem och lägga mig tidigt. Idag har jag också varit trött. Jag måste sova en stund på eftermiddagen när jag kom hem. Det är tur att det inte är möte varje vecka, då skulle det nog bli svårt att orka. Det var visserligen socialnämndsmöte på måndagen, men det var satt till en sådan tid att det inte fanns någon möjlighet för mig att åka. Inga färjor gick så tidigt helt enkelt. Mormor har också fått åka hem igen, så det känns ju skönt. Idag har jag städat, tvättat och handlat, samt bytt några gardinkappor.

Kommentarer

Populära inlägg