Snö

I morse när vi vaknade var det flera centimeter snö på altanräcket. Snön ligger kvar ännu och det är fint och ljust. Det är lite halt på vägarna, men det kan det ju vara ändå på vintern, förstås. Har man inte bråttom så gör det ju inget. Vi var till gymmet i morse, vilket känns bra. Mats åkte till vedskogen sen, men jag behövdes inte där idag, så jag tog m/s Bärö till Enklinge i stället. Här ser man att det har kommit snö. Det har varit murrigt och mulet hela dagen trots snön, men nog lyser den ju upp lite. Det var flera andra besökare på Annagården och personalen där använder samma turer som jag åkte, så jag behöver inte ha dåligt samvete för att de måste köra extra, vilket känns bra. Nu håller Mats på och bryner en älgstek och vi ska äta den med kålrotsgratäng och sallad, så ikväll blir det riktigt lyxig mat. I går kväll åt vi LCHF tacos, vilket också var gott. Som vanligt blir man dock mättare av LCHF mat, så vi fick frysa ner hälften av tortillabröden till en annan gång. Vi äter ju resten av salladen idag, så det är ju bra. Nästa gång ska vi också laga en mindre mängd guacamole. Nu ska jag fortsätta att sticka på ärmarna till min växtfärgade tröja. Om den skulle bli klar den här helgen så är jag oerhört nöjd.

Kommentarer

Populära inlägg