Kastelholms slott i mörka januari

Idag har det varit en obönhörligt mörk dag igen, med regnskurar, men alla vet att ljuset nog är på väg, så det gör inget. Jag tyckte faktiskt att det kändes ljusare nu i eftermiddag när jag kom hem och tog ner julgardinerna och bytte ut juldukarna. Jag slutar tidigt på torsdagarna och det är skönt att hinna med saker då. Idag tog jag en tur till Kastelholms slott och promenerade runt lite. Jag tänkte att det kan vara roligt att se hur det ser ut på vintern, trots att det inte är någon snö. Det kändes övergivet och dystert. Jag kom att tänka på en engelsk film eller serie från Yorkshire moors. "Bleak" är ordet som dök upp i sinnet. Jag har ju aldrig varit till Yorkshire moors själv, visserligen. Jag kan tänka mig att livet på slottet på medeltiden inte bara handlade om sus och dus heller, det var säkert kallt och dystert för det mesta. Här är i alla fall några bilder från Kastelholm en snöfri vinter. Håll med om att det ser lite dystert ut. Jag hoppas att jag kan komma tillbaka och fotografera när det är snö och solsken någon gång.

Kommentarer

  1. Oj, jag har aldrig hört talas om det här slottet och så är det gigantiskt! :) Du får verkligen åka till Yorkshire. Det är hedar lite varstans.

    SvaraRadera
  2. Slottet är inte så jättestort, men ganska! Jag skulle gärna se hedarna i Yorkshire. jag har varit i York, men det ser säkert annorlunda ut på landsbygden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg