Vardag

I morse åkte jag åt ett annat håll än jag brukar. Jag hade en tid till tandhygienisten kl. 8, i Mariehamn. Det kändes lite underligt att åka till Mariehamn så tidigt. Det tog en timme, så hon gjorde det ordentligt. Det känns bra. Jag behöver bara gå till tandläkaren vartannat år, men jag går till tandhygienisten varje år. När jag kom till Ödkarby var det en fin soluppgång där. Det har blåst ordentligt hela dagen, så att det har känts som om bilen ska slungas av vägen. Nu i eftermiddag tyckte jag att en värmande soppa skulle passa bra. Jag kokade en riktigt god grönsakssoppa på grönkål, blomkål, selleri, lök och vitlök. Mycket hälsosamt. Jag stekte baconchips till, som vi strödde över soppan. Det blev riktigt gott. Jag har också bakat LCHF-knäckebröd idag. Det är bra att ha hemma. Det är också bra att ta med sig knäckebröd med något pålägg om man är på resa.

Kommentarer

Populära inlägg