Resdag

Inte hade jag någon tid att åka och klippa fler pinnar. Som vanligt på avresedagar fanns inte tid för annat än städning, sortering, packning, osv. Jag gråter över den nya turlistan. Idag åkte vi 14.35, eftersom vi ville få i ordning inför arbetsveckan. Helgen blir en halv dag kortare på det här viset. Nästa tur går 20.35. Med tanke på att vi inte har något annat val än att åka via Hummelvik nu, så betyder den sena turen att jag inte är här i Lemland förrän 23-23.30, beroende på om jag missar första Töftöfärjan eller inte, och på vem som kör framför, samt underlag och väder. Idag kom jag fram närmare 17.30, och färjan gick 14.35, så det tog extremt länge. Jag missade första färjan och fick en bil framför mig, som körde 50 när det var 70 och 70 när det var 90. Det går ju oftast inte att köra om, eftersom det är mötande trafik hela tiden. Jag har bokat 20.35 de andra söndagarna men vi får se om jag kommer att orka att gå och lägga mig vid 12-tiden och sedan gå upp igen kl.6. Jag antar att jag kommer att få åka på dagen i fortsättningen också, om jag lyckas boka om. Jag försökte ju att ta sena turen förra terminen, men jag är så kvällstrött och kan knappt se något när jag är trött. Det är därför för ansträngande att köra så sent, särskilt om vädret är dåligt. Ja, tänk om det gick att åka som förr, när vi kunde ta tvärgående kl. 18... Det var alltid fullt, så behov fanns det ju nog, men icke det nej. Det var för billigt att köra med Grisslan eller Ejdern, tydligen. Jag tyckte att 17.35-turen med Knipan till Hummelvik var ok också, i brist på tvärgående, men inte ens den fick vara kvar. Nu är jag extremt trött och sur, men man kan ju få vara det ibland, speciellt när det inte har blivit billigare eller bättre, bara sämre service.

Kommentarer

Populära inlägg