Nöjda kattor

Det märks att kattorna tycker att det är skönt att komma hem. Det är ändå deras eget revir. De trivs inte riktigt lika bra i Lemland. Jag vet inte om det beror på grannarnas kamphundar, eller vad det är, men de är mer försiktiga där. När jag gick ut med komposten i morse satt Helge bredvid mig och tittade. Sen hörde jag ett krafsande i trädet mittemot, och då satt Holger där och spanade. Han satt där en bra stund. Helge satt en stund senare på avloppsbrunnen och spanade på fåglarna. När jag satte mig för att fotografera kom han mot mig. Jag har städat lite idag också, vilket känns bra. Det är ju älghippa i kväll, så jag har också skalat potatis och bakat bröd. Nu ska jag byta gardiner och sedan duscha, så att mitt hår hinner torka tills i kväll. Vi ska hoppas att det blir en rolig hippa med mycket folk.

Kommentarer

Populära inlägg